Top 6 zdrowych nawyków

Chciałabyś zacząć się zdrowo odżywiać ale niekoniecznie jesteś gotowa by zmieniać cały swój jadłospis.

Najlepiej zacząć od metody małych kroczków. Polecam jeden zdrowy nawyk na tydzień ? Najważniejsze, żeby zrobić pierwszy krok, później jest już tylko przyjemniej i bardziej zdrowo!

Pierwsze śniadanie

Nawet jeśli do tej pory nigdy tego nie robiłaś spróbuj! Zrób mały eksperyment i przez dwa tygodnie codziennie do 1 godziny od obudzenia postaraj się zjeść śniadanie. Jeśli nie odczuwasz głodu zjedz mini porcję śniadania.  Na początku możesz nie odczuwać głodu, jednak gwarantuję że po kilku tygodniach „treningu” zaczniesz już budzić się z uczuciem głodu.
Pierwsze śniadanie zaleca się zjeść maksymalnie do godziny od obudzenia się. To kluczowa zasada i najważniejszy nawyk jeśli pragniesz zacząć się zdrowiej odżywiać. Śniadanie decyduje o całym naszym dniu. Nie tylko pomoże Ci osiągnąć lub utrzymać idealną wagę ale również wpłynie na jakość całego Twojego dnia., dobry humor i energię do działania.
 

Regularne posiłki

Ważne, żeby przerwy między posiłkami nie były za długie. Zalecany czas to 2,5 – 4,5 godziny. Staraj się nie przekraczać 4,5 godziny. Po tym czasie istnieje ryzyko (nawet przy zjedzeniu super dietetycznego i zdrowego posiłku) że organizm zacznie odkładać tkankę tłuszczową. Naturalnie podkręć i przyspiesz swoją przemianę materii, nie omijaj żadnego posiłku.
 

Odpowiednia ilość płynów

1,5 – 2 litrów płynów dziennie to niezbędne minimum. To około  8-10 szklanek. Najlepiej i najszybciej nawodnisz się wodą. Jeśli chcesz dodaj do niej listki mięty albo bazylii i cytrynę.  Możesz również pić niesłodzone herbaty (np. zieloną, owocową, napary ziołowe). Spróbuj zacząć dzień od szklanki wody. W ciągu dnia licz szklanki, butelki lub przygotuj termos czy dzbanek z odpowiednią ilością wody. Pomocne bywają aplikacje, które przypominają i pomagają liczyć ilość wypitych płynów.

Odpowiednie nawodnienie sprzyja przyspieszeniu tempa przemiany materii, utrzymuje ciało i skórę w dobrej kondycji, poprawia nastrój, zapobiega bólom głowy.
 

Ruch – liczy się jakość

Nasze ciało lubi regularny wysiłek fizyczny. Ważne jednak aby była to aktywność którą lubisz i która sprawia Ci przyjemność, bo tylko wtedy będziesz w stanie wykonywać ją regularnie.
Spacery, joga, pilates, aerobik, jazda na rowerze a może basen? Na pewno uda Ci się znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Jeśli póki co, słabo u Ciebie z aktywnością fizyczną i Twój tryb życia jest raczej siedzący, zacznij od stopniowego wprowadzenia codziennej dawki ruchu. Już 10 minut dziennie zdecydowanie polepszy Twój stan zdrowia i  kondycję.
 

Przekąski/słodkości – tak ale 1 raz w tygodniu

Ważna jest zdrowa równowaga. Dobrym pomysłem jest zrobienie jednego dnia w ciągu tygodnia, kiedy będziesz mogła nagrodzić się ulubioną przekąską czy kawałkiem ciasta. Taki jeden dzień pozytywnie wpływa na naszą motywację do prowadzenia diety. Częstsze podjadanie może niestety negatywnie odbić się na stanie Twojej wagi i samopoczucia. Sięganie po słodycze to nawyk i jak nad każdym nawykiem można nad nim popracować oraz zmienić go na zdrowy. Aby odzwyczaić się od słodkiego smaku nasz organizm potrzebuje przynajmniej 21 dni. Dobrym pomysłem jest sięganie po zdrowsze wersje słodkości – suszone owoce, zamiana białego cukru na miód czy syrop z agawy.
 

Ostatni posiłek najpóźniej 2 godziny przed snem

Sen jest niezwykle istotny dla naszego zdrowia i wagi również! Długi zdrowy i spokojny sen, nie zakłócony przez procesy trawienia. Zadbaj więc o to , by ostatni posiłek jeść najpóźniej 2-3 godziny przed pójściem spać. Organizm będzie miał czas na trawienie i nie będzie ryzyka odłożenia tkanki tłuszczowej.

Wprowadzenie już jednej pozytywnej zmiany zdecydowanie może poprawić jakość Twojego życia. Najważniejsze to zrobić ten pierwszy krok, później już samo się dzieje!
Odważysz się? Możesz tylko zyskać…