Poranna zdrowa rutyna – I śniadanie

Mój ulubiony poranny rytuał to pierwsze śniadanie.

Najlepiej i najzdrowiej zjeść je do godziny od obudzenia się. U mnie najlepiej sprawdza się w wersji na ciepło, więc wybrałam rozgrzewającą i dodającą mnóstwo energii na cały dzień kaszę. Przygotowuję ją na maśle klarowanym lub oleju kokosowym. Niektóre osoby twierdzą, że swoją konsystencją przypomina zupę, nie gotujemy jej tak jak tradycyjnie gotuje się kasze w Polsce. Ta gotowana jest w sposób indyjski. Ma bardziej płynną konsystencję. Dodatek kurkumy sprawia, że jest niesamowicie zdrowa i sprzyja budowaniu naszej odporności. Mieszanka kasz dzięki zawartości węglowodanów złożonych dodaje energii, odżywia i pozwala spokojnie bez napadów niespodziewanego głodu, czy chęci sięgania po słodycze dotrwać do kolejnego zdrowego posiłku. Spróbuj a sam się przekonasz jak fantastycznie można się czuć po zjedzeniu pełnowartościowego śniadania!

Przepis na kaszę deliya

Pożywne danie z kaszą DALIYA

Danie przygotowane z kaszy jęczmiennej, fasolki mung i kaszy gryczanej.
Potrzebujesz

  • -1/4 szklanki kaszy gryczanej,
  • -1/4 szklanki kaszy jęczmiennej,
  • garść fasolki mung.


Najpierw na oleju kokosowym (2 łyżeczki) podsmaż kumin rzymski, następnie wrzuć na to kaszę, aż się delikatnie zarumieni. Następnie dodaj 4 szklanki wody. Imbir posiekaj w drobna kostkę (2-3 cm imbiru) i dodaj do potrawy, dodaj również kurkumę (pół łyżeczki), kolendrę suszona (1 łyżeczkę), szczyptę soli. Dodaj garść zielonej fasolki mung. Doprowadź do wrzenia i potem gotuj na wolnym ogniu przez około 40 minut. Po ugotowaniu dodaj pokrojonego w kostkę pomidora oraz łyżkę lub dwie gęstego jogurtu.

Możesz dodać świeże zioła – genialnie komponuje się z bazylią.
Miseczka dania (250-300 g) sprawdzi się na pierwsze śniadanie lub na obiad.