Moc pozytywnego myślenia na Twój proces odchudzania

Pragniesz osiągnąć upragnioną wagę? Przerobiłaś niezliczone ilości diet, głodówek, postów itp.?


 A może przytyłaś na skutek zaburzeń hormonalnych albo przebytego leczenia?

Teraz pewnie codziennie myślisz o tym, jak bardzo pragniesz wrócić do dawnej sylwetki. I uwaga – tutaj niespodzianka. Możesz w taki sposób pokierować swoim myśleniem, żeby się udało jeszcze szybciej i skuteczniej osiągnąć cel!

Pozytywne, dobre, wspierające myśli naprawdę pomagają schudnąć.

Optymistyczne nastawienie do życia ( w tym do procesu odchudzania) potrafi zdziałać cuda.

Podejście do odchudzania z punktu widzenia psychologii pozytywnego myślenia 

By stracić na wadze nie skupiaj się wyłącznie na "utracie wagi". Zamiast tego skup się na swojej idealnej wadze. Niech towarzyszy Ci uczucie posiadania jej, a z pewnością ją osiągniesz.

3 kroki do ZDROWEGO ODCHUDZANIA

  1. Określ ile chcesz dokładnie ważyć. W umyśle wizualizuj obraz siebie samego, gdy dojdziesz do tej upragnionej wagi. Obrazy siebie w takiej postaci przywołuj możliwie jak najczęściej.

  1. Uwierz, że otrzymasz i masz już wymarzoną masę ciała. Wyobrażaj sobie, udawaj, fantazjuj i zachowuj się tak jakbyś już tyle ważyła. Najważniejsze to widzieć samego siebie z idealną wagą.
    Możesz napisać na kartce pożądaną liczbę kilogramów i umieścić ją na wyświetlaczu wagi lub możesz nie ważyć się w ogóle (tylko na wizytach kontrolnych u swojego dietetyka).
    Nie kupuj ubrań, które odpowiadają rozmiarami Twojej faktycznej wadze. Wierz i skup się na ubraniach w rozmiarach, które zamierzasz kupić.

  1. Najważniejsze, abyś czuła się dobrze w stosunku do samej siebie. Jeśli z powodu własnego ciała czujesz się źle, niestety nie uda Ci się przyciągnąć idealnej wagi. Trudno będzie Ci zmienić swoje ciało jeśli będziesz w stosunku do niego krytyczna i będziesz szukać w nim samych wad. Skupiaj się na doskonałości swojego ciała i odczuwaj pozytywne emocje w stosunku do siebie.


Bardzo istotny jest również sposób w jaki zachowujesz się w trakcie jedzenia posiłków. Skup się dokładnie na przeżuwaniu, odczuwaniu smaków i zapachów. Nie koncentruj myśli na niczym innym. Ciesz się doznaniami. Jedz z pełną świadomością teraźniejszości, skupiony na przyjemnej czynności jedzenia.