Fit Przekąska poniżej 200 kcal

Chipsy z batata

Pokrój w słupki, skrop delikatnie oliwą, przypraw solą i pieprzem i zapiecz w piekarniku. Jeden batat to ok 140 kcal.

Jabłko z masłem orzechowym

Jabłko pokrój na kawałki. Wymieszaj 2łyżki gęstego jogurtu z 1 łyżką masła orzechowego. Polej jabłka i dodatkowo posyp cynamonem.

Orzechy plus owoc

Garść naturalnych orzechów to idealna porcja na przekąskę. Wybierz naturalne orzechy bez dodatku soli. Średni banan plus 10 migdałów to ok 180 kcal.

Smoothie

Zmiksuj ulubione składniki i gotowe. Szybki i zielony koktajl – szklanka liści szpinaku, jabłko, połówka cytryny (lub samego soku), mały banan, woda.

Marchewki z hummusem

2 marchewki pokrojone w słupki i ¼  szklanki hummusu.
Przepis na hummus: 1 szklanka suchej ciecierzycy, 3 łyżki tahini, sok z 1/2 cytryny, 1/3 szklanki wody, ząbek czosnku, sól.
Namocz ciecierzycę na noc. Następnie opłucz i  gotuj przez ok. 1 godzinę. Odlej wodę, wsyp do dużego naczynia. Zmiksuj blenderem, dodając stopniowo pozostałe składniki.

Kanapka na słodko

Kromka pełnoziarnistego pieczywa najlepiej w formie grzanki, posmarowana twarożkiem z dodatkiem ulubionych owoców (maliny, kiwi, ananas). Możesz udekorować listkami bazylii.